KWALITEIT EN VEILIGHEID

SKN2 is in bezit van het ZKN-keurmerk. Klinieken met een keurmerk van brancheorganisatie Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) voldoen aan zeer strenge eisen. Er werken altijd medisch specialisten in een kliniek en de ruimten en apparatuur zijn veilig en hygiënisch. U heeft niet te maken met (lange) wachtlijsten en kunt erop vertrouwen dat de behandeling naar wens verloopt. Klinieken die bij ZKN zijn aangesloten scoren hoog qua klanttevredenheid.

Het ZKN-keurmerk krijgen klinieken niet zomaar. De onafhankelijke certificeringsinstanties Kiwa en Lloyd’s Register Nederland toetsen jaarlijks de klinieken. Naast de kwaliteit en professionaliteit van het medisch personeel, worden ook de behandeling, de intake, de veiligheid van de apparatuur, infectiepreventie, wachttijden, nazorg en klanttevredenheid getoetst. Uw behandeling is van het hoogste niveau en blijft dat dus ook.

Aanbevelingen, klachten of tips

Bij SKN2 doen we er alles aan zodat u tevreden naar huis gaat. We horen het dan ook graag als de behandeling goed is verlopen en u tevreden bent met het resultaat. Maar ook als u een tip voor ons heeft over wat onze zorg nog beter maakt, kunt u dit aan ons doorgeven. Mocht u niet tevreden zijn en komt u hier niet uit met uw behandeld specialist, dan stellen we het ook op prijs dat u ons hiervan op de hoogte stelt.

Complimenten kunt u uiteraard doorgegeven aan uw behandelend specialist. Maar minstens zo belangrijk is het om ons te beoordelen via zorgkaart. Zo helpt u niet alleen ons, maar ook andere cliënten een keuze te maken voor hun zorgverlener. Op deze manier verkrijgen wij zo inzicht in wat voor u belangrijk en waardevol is. Persoonlijke zorg in een vertrouwde en veilige omgeving staat bij ons namelijk hoog in het vaandel. Om onze zorg te blijven verbeteren houden wij ook regelmatig korte klanttevredenheidsenquetes. Uw feedback vinden wij belangrijk, zo kunnen wij als behandelaar nog betere zorg bieden.

Als u ontevreden bent over de behandeling, moet u deze onvrede of klacht(en) kunnen melden. Om de redenen van de klachten zo snel mogelijk weg te nemen heeft iedere kliniek een klachtenfunctionaris, overeenkomstig de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Informeer daarom zelf bij uw kliniek naar de klachtenprocedure. Indien deze voor u niet duidelijk is, kunt u de volgende stappen doorlopen:

1. Bent u ontevreden? Dan is de eerste stap om contact op te nemen met uw behandelaar in de kliniek;

2. Komt u er samen niet uit, is de tweede stap dat u contact opneemt met de klachtenfunctionaris. Elke kliniek met het ZKN-keurmerk heeft een klachtenfunctionaris, overeenkomstig de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg. Informatie over de klachtenfunctionaris kunt u inwinnen bij de betreffende kliniek;

3. Komt u er vervolgens niet uit met de klachtenfunctionaris, dan is de derde stap dat u uw klacht schriftelijk indient bij de directie van de kliniek.

4. De directie zal uw klacht voorleggen aan de onafhankelijke externe klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris heeft een onpartijdige rol en is niet verbonden aan SKN2. Hij of zij luistert naar uw verhaal, probeert te bemiddelen en u te helpen, maar doet geen uitspraak over uw klacht. De terugkoppeling kan zowel mondeling als schriftelijk en binnen een termijn van 6 weken kunt u een reactie verwachten.

Indien u na de behandeling nog ontevreden bent, heeft u verschillende mogelijkheden:

– U kunt bij een klacht tegen een medisch beroepsbeoefenaar, een klacht bij de tuchtrechter indienen.

– U kunt uw klacht indienen bij een Geschillencommissie. SKN2 is aangesloten bij de geschillencommissie ZKN. De Geschillencommissie bestaat uit drie leden en is volstrekt onafhankelijk en onpartijdig.

Voor meer informatie over de ZKN geschillencommissie: https://www.degeschillencommissiezorg.nl/clienten/zorgcommissies/zelfstandige-klinieken/

Opvragen medische gegevens

Voor een inzage in uw medisch dossier, inclusief eventuele foto’s die gemaakt zijn, kunt u contact met uw desbetreffende specialist opnemen. Mail uw vraag naar ons (info@skn2.nl) en u ontvangt een kopie van ons via de mail of post. Ook als u wilt dat wij uw dossier verwijderen kunt u hiervoor contact met ons opnemen.

AANGESLOTEN BIJ

 

SKN2 – Utrecht

Grauwaartsingel 476 – 478
3541 DA Utrecht

088 – 555 4 620

info@skn2.nl

Openingstijden SKN2

Ma           08.30 : 16.30
Di            08.30 : 20.30
Wo          08.30 : 16.30
Do           08.30 : 20.30
Vr            08.30 : 16.30
Za-zo      gesloten